One week to go.. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Sita Horst - WaarBenJij.nu One week to go.. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Sita Horst - WaarBenJij.nu

One week to go..

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

26 September 2012 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,

Nog heel even en dan kan het grote avontuur gaan beginnen.. Over precies een week zit ik samen met mijn stage maatje Evi en klasgenootje Vera in het vliegtuig naar 'the Pearl of Africa', namelijk Uganda!

Zoals meerdere mensen misschien al weten, volg ik voor mijn studie SPH aan de HAN in Nijmegen de minor 'International Sustainable Development Cooperation'. Voor deze minor zal ik samen met mijn maatje Evi stage gaan lopen bij een ontwikkelingsproject in Kampala, de hoofdstad van Uganda. Vera zal stage gaan lopen op een ander project in Kampala, maar het plan is om elkaar in de weekenden te zien en leuke uitstapjes te maken met zijn drietjes, en misschien nog wel meer mede-mzungu's (zo worden blanken in Uganda genoemd) die ook in dezelfde tijd in Uganda verblijven.

Het project waar Evi en ik gaan stage lopen is 'Kawempe Youth Centre' (KYC), en dit is een non-profit organisatie die educatie- en gezondheidsdiensten biedt aan gemeenschappen (de community's) in Kampala. Evi en ik hebben al wat skype en email contact gehad met onze begeleider in Uganda, Timothy, maar het is nog niet helemaal duidelijk wat onze taken precies gaan worden op het KYC. Dat zullen we wel te horen krijgen zodra we daar zijn, spannend! Voor meer informatie over het KYC kun je kijken op:
http://www.kawempeyouthcentre.org/

Tijdens onze stage zullen Evi en ik verblijven op het erf (de ''compound') van onze begeleider Timothy. We zullen hier slapen in een tweepersoonskamer en de badkamer en keuken zullen we delen met Timothy en een Amerikaanse student. Een koelkast, zowel als internet zijn niet aanwezig op onze verblijfplaats. Maaaaaar, dat mag de pret niet drukken, want het wordt immers een ervaring om nooit te vergeten, en daar kan geen koelkast (en zelfs internet!!) tegenop! :)

Nadat de negen weken stage bij KYC erop zitten, zijn er nog drie weken over, waarin ik samen met Evi en klasgenootje Vera het land Uganda verder zal gaan verkennen. Wat onze reisplannen precies worden, weten we nu nog niet. We laten ons verrassen door wat er op ons pad komt als we daar eenmaal zijn!

Ik probeer wel om een keer in de week of twee weken een reisverslag met jullie te delen, om jullie op de hoogte te houden van al mijn belevingen en avonturen!

Nu ga ik weer gauw verder met inpakken, mijn kamer leegruimen (die zal 3 maanden onderverhuurd zijn tijdens mijn reis), de laatste boodschappen doen, school verslagen afronden, andere laatste voorbereidingen treffen die ik hiervoor nog niet genoemd heb... Én nog eventjes genieten van het gezelschap van mijn lieve vriendje, vrienden en familie!

Ohhh jongenes, als ik dat allemaal zo opnoem, slaat de stress weer toe... Maar gelukkig is er ook gezonde spanning en heel veel kriebels!

Uganda, here I come! :)

Veel liefs,
Sita

  • 26 September 2012 - 22:51

    Clemens En Maria:

    Hoi lieve Sita,

    Mooi dat we je reiservaringen mogen lezen in deze prachtig aangelegde site. Toevallig zonet op de TV een uitzending gezien over (wees)kinderen in Oeganda. We zijn er van overtuigd dat je daar werk kan gaan doen dat er echt toe doet. Je gaat daar ook veel brengen en dat mag gerust een goede troost zijn bij het afscheidnemen van je geliefden.

    We wensen je veel succes toe met de voorbereidingen!

  • 26 September 2012 - 22:52

    Steffie:

    Ha lieve Siet.
    Ik weet nog de eerste week van het eerste jaar samen met jou en de rest van de klas in de Ardennen. En nu ga je volgende week gewoon al naar Uganda voor de minor. De tijd gaat echt snel, geniet vooral want voor je het weet Ben je al weer terug in dit kikkerlandje. Ik ben heel benieuwd naar al je ervaringen, belevenissen,, verhalen en blunders fus ga je zeker volgen! (als je daar tenminste ergens internet kunt vinden ;) )
    Ik zie je morgen, dan gaan we er nog een leuke avond van maken.
    Liefs Steffie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sita

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 10101

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 04 December 2014

Reizen in Thailand en Cambodja!

03 Oktober 2012 - 28 December 2012

Stage in Uganda!

Landen bezocht: